Dünyanın En Yüksek Binası Yükseliyor

Burj Dubai'den Son Görüntüler - Dubaililer'in Gökdelen Çılgınlığı Son Hız Devam Ediyor

Hareket Eden Kayalar

Gizemini Koruyan Esrarengiz Olay

Dünyanın İlk Gökdelenleri

Yemen'de Geçmişe Yolculuk

Dünyanın En Güzel 7 Vahası

Issızlığın Ortasında Cennet Sayılabilecek Mekanlar

Dubai Suni Adalar

Formula 1’in Efsanevi Pilotu Michael Schumacher’e 7 Milyon Dolarlık Hediye

Japonya Kansai Uluslararası Havaalanı

Deniz Üzerine Yapılan Dolgu Havaalanı

Şelale Ev

Expressionist Modern Akıma Ait Organik Mimarinin En Önemli Eserlerinden

Monticello Barajı

Dünyanın En Büyük Deliği Bu Barajda

Habitat 67

Modern Mimarinin İlk Örneklerinden

Panama Kanalı

Dünyanın İnsan Eliyle Yapılmış En Uzun Kanalı


Doğru Bilinen Yanlışlar  

Kategori : |

Eskiler, "dünyada doğru bilinen bir yanlışı düzeltmek kadar zor birşey yok" derler. ABD'nin Indiana Tıp Fakültesi'nden bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre bugüne kadar doğru sanılan birçok inanışın aslında yanlış olduğu ortaya çıkarıldı.

Günde 8 bardak su içmenin sağlığa yararlı olmadığı, çünkü zaten kişinin gün içerisinde içtiği çay, kahve ve meyve sularıyla bu ihtiyacı karşıladığı belirtildi. Ayrıca çok fazla su içmek zararda verebilir. Araştırmayı yürütenlerden Dr.David Tovey, "Kimi zaman bir inanışı çürütmek çok zor olabiliyor. Ancak hepsi için birer kanıtımız var" dedi.

Uzmanlara göre, saçın ve tırnakların uzaması için hormonların düzenli çalışmaya devam etmesi gerekiyor. Ancak bu ölümden sonra kesinlikle mümkün değil. Bilim adamlarına göre, bunun nedeni ölümden sonra etlerin çekilmesi ve tırnakların uzamış gibi gözükmesi.

Beynimizin sadece yüzde 10'unu kullandığımız ise tamamen yanlış. Çünkü beynin hemen hemen her bölgesinin zekaya ve davranışa etkisi var. Bugüne kadar yapılan hiçbir beyin görüntüleme sisteminde beynin bir bölümünün "aktif olmadığı" saptanmadı.

İngiltere'nin önde gelen bilim dergilerinden Lancet'te çıkan bir yazıya göre, siyah çikolatanın (bitter) yararları sanılandan çok daha az. Makalede, siyah çikolatanın içinde bulunan flavanol maddesinin kalbe iyi geldiği ve krizlere karşı koruduğu, ancak tadının acı olması nedeniyle üreticilerin üretim sırasında bu maddeyi çikolatadan çıkarttıkları kaydedildi. Bunun yerine ise siyah çikolata daha çok yağ ve şeker içeriyor.

-Kaynaklar-
sabah.com.tr


İlginizi Çekecek Diğer Yazılar:


0 Yorum

Yorum Gönder

Rastgele

E-Posta Abonelik

E-Posta Adresiniz

E-Posta'nıza Gelen Linki Onaylamayı Unutmayın!

Arşiv

Son Yazılar

Komşular